Modele biznesowe mediów po pandemii

Opublikowano: 08/06/2021
Polski Instytut Ekonomiczny zaprezentował 8 czerwca raport „Modele biznesowe mediów po pandemii”. Prezentacji towarzyszyła debata online z udziałem dr. hab. Dominika Batorskiego.
Raport prezentuje wyniki badania społecznego przeprowadzonego pod koniec 2020 roku. Pytaliśmy Polaków o to, z jakich mediów korzystają, czy pandemia zmieniła ich nawyki mediowe, a także o stosunek do płatnych serwisów internetowych. Główne pytanie w raporcie dotyczy tego, czy model subskrypcyjny jest możliwy do zaaplikowania w przypadków mediów internetowych – podobnie jak dzieje się to z serwisami streamingowymi. Przedstawione zostały 2 scenariusze przyszłości, w zależności od tego, czy subskrypcje staną się podstawowym modelem funkcjonowania mediów internetowych.
76% polskich internautów nie rozumie, czemu miałoby płacić za dostęp do artykułów w sieci. 44% przyznało, że w czasie pandemii częściej czerpało informacje z bezpłatnych serwisów, a 39% częściej korzystało z mediów społecznościowych.
Więcej: https://t.co/Kr8WLd74jn pic.twitter.com/xzODNlolAe
— Polski Instytut Ekonomiczny (@PIE_NET_PL) June 8, 2021
Raport zaprezentował Jacek Grzeszak, analityk zespołu gospodarki cyfrowej PIE.
W dyskusji wziął udział dr hab. Dominik Batorski, Chief Scientist Sotrender, Uniwersytet Warszawski.
Moderatorem dyskusji był Andrzej Kubisiak, zastępca dyrektora PIE.
Pełny zapis spotkania jest dostępny poniżej:
Kategoria: