Piotr Arak, „Wszystko Co Najważniejsze”: Kryzysy definiują pokolenia. Nie inaczej będzie w przypadku młodych ludzi, którzy doświadczają dzisiejszej pandemii, której koszt, w wymiarze psychicznym, edukacyjnym i zawodowym, osiągnął na całym świecie 1,7 biliona dolarów – około 2 proc. światowego PKB. Blizny zostaną temu pokoleniu na całe życie.
Piotr Arak, „Dziennik Gazeta Prawna”: W przeszłości mieliśmy już pandemie i katastrofy powodujące ogromną liczbę ofiar, a przy tym zmniejszające nierówności. Przypuszczenia, że taki skutek przyniesie również COVID-19, możemy już włożyć między bajki, bo pierwsze dane z Polski tego nie pokazują.
Piotr Arak, „Financial Times”: Reforma globalnego systemu podatkowego i przerwanie wyścigu, który obserwujemy od wielu lat, to wielki cel.
Piotr Arak, „The Brussels Times”: Społeczeństwa i politycy w Europie Zachodniej i Wschodniej od lat narzekają na międzynarodowe korporacje, które opłacają podatki w rajach podatkowych.
Paula Kukołowicz, „Dziennik Gazeta Prawna”: W ostatnich dniach rozgorzała dyskusja o klasie średniej. Kontekstem są zaproponowane w Polskim Ładzie zmiany podatkowe. Tocząca się debata dotyczy tego, jak proponowane reformy wpłyną na sytuację klasy średniej.
Andrzej Kubisiak, „Rzeczpospolita”: Kluczowym wyzwaniem – poza zdławieniem pandemii – powinno być teraz zadbanie o dzisiejszych młodych, by zapewnić im możliwie miękkie lądowanie w przyszłości. Bo to nie oni zawinili, że w takich warunkach muszą wchodzić w dorosłość. To my urządziliśmy im taki świat.
Piotr Arak, „300 Gospodarka”: Polska zdaje się płynąć głównym nurtem zmian, które widać w planach odbudowy gospodarek po pandemii w USA i innych krajach Zachodu.
Piotr Arak, „Länder-Analysen”: Pandemia przyspieszyła globalny proces cyfryzacji. Ludzie musieli nauczyć się zachowań jak z filmów science fiction, w których wideokonferencje zastępują spotkania twarzą w twarz.
Łukasz Błoński, Jacek Grzeszak, „Forbes”: Rok 2020 był dobrym czasem dla e-commerce. Największy globalny gracz na tym rynku – Amazon – zanotował rekordowe przychody, a także powiększył swój teren działania, m.in. uruchamiając polską wersję serwisu.
Łukasz Błoński, „Gazeta Wyborcza”: Podczas ubiegłorocznego wyścigu prezydenckiego urzędujący prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump tytułował kandydata Demokratów – Joego Bidena – mianem „Śpiącego Joe”. Tymczasem po dojściu Bidena do władzy, wielu zaskakuje tempo i rozmach proponowanych przez niego rozwiązań.
KomentarzeSupport MRWednesday2024-01-09T22:02:49+01:00