Cyfrowe wyzwania stojące przed polską edukacją

Opublikowano: 23/02/2021
23 lutego odbyła się prezentacja raportu „Cyfrowe wyzwania stojące przed polską edukacją” oraz dyskusja ekspercka.
Pandemia COVID-19 ujawniła brak odpowiednich kompetencji nauczycieli i uczniów w zakresie korzystania z narzędzi cyfrowych w edukacji. Wyniki badań pokazują, że platformy edukacyjne nie były wcześniej wykorzystywane przez szkoły. Nierówny dostęp do infrastruktury, bariery techniczne i konieczność współdzielenia sprzętu powodują wzrost luki edukacyjnej na korzyść osób będących w lepszej sytuacji ekonomicznej i z wyższymi umiejętnościami.
Raport zaprezentował jego współautor Tomasz Gajderowicz, WNE UW/ Evidence Institute.
Aż 85% nauczycieli deklaruje brak doświadczenia w wykorzystywaniu narzędzi nauki zdalnej, a zaledwie 5% z nich określa swoje umiejętności w tym zakresie jako bardzo dobre.
Zapraszamy do lektury raportu „Cyfrowe wyzwania stojące przed polską edukacją”: https://t.co/raDlW3WBX7 pic.twitter.com/AqJVNzpBxx
— Polski Instytut Ekonomiczny (@PIE_NET_PL) February 23, 2021
W dyskusji wzięli udział:
- Maciej Jakubowski, WNE UW oraz Evidence Institute;
- Tomasz Kulasa, zastępca dyrektora departamentu programów nauczania i podręczników MEN;
- Rafał Lew-Starowicz, Ed Tech Poland.
Moderacja i wstęp do prezentacji: Ignacy Święcicki, kierownik zespołu gospodarki cyfrowej PIE.
Pełny zapis spotkania dostępny jest poniżej:
Kategoria: