44 proc. polskich internautów przyznało, że w czasie pandemii częściej czerpało informacje z bezpłatnych serwisów informacyjnych, a 39 proc. częściej korzystało z mediów społecznościowych.
Wraz ze środkami z Krajowego Planu Odbudowy, wzrost PKB w Polsce wyniesie 4,4 proc. w 2021 r., 4,8 proc. w 2022 r. oraz 5,6 proc. w 2023 r.
Andrzej Kubisiak, „Rzeczpospolita”: Kluczowym wyzwaniem – poza zdławieniem pandemii – powinno być teraz zadbanie o dzisiejszych młodych, by zapewnić im możliwie miękkie lądowanie w przyszłości. Bo to nie oni zawinili, że w takich warunkach muszą wchodzić w dorosłość. To my urządziliśmy im taki świat.
Piotr Arak, „300 Gospodarka”: Polska zdaje się płynąć głównym nurtem zmian, które widać w planach odbudowy gospodarek po pandemii w USA i innych krajach Zachodu.
Piotr Arak, „Länder-Analysen”: Pandemia przyspieszyła globalny proces cyfryzacji. Ludzie musieli nauczyć się zachowań jak z filmów science fiction, w których wideokonferencje zastępują spotkania twarzą w twarz.
Łukasz Błoński, Jacek Grzeszak, „Forbes”: Rok 2020 był dobrym czasem dla e-commerce. Największy globalny gracz na tym rynku – Amazon – zanotował rekordowe przychody, a także powiększył swój teren działania, m.in. uruchamiając polską wersję serwisu.
Pandemia COVID-19 znalazła odbicie w wydatkach konsumpcyjnych. Wiosną 2020 r. były one niższe o 40 proc. od oczekiwanych i równocześnie o 30 proc. niższe rok do roku.
Łukasz Błoński, „Gazeta Wyborcza”: Podczas ubiegłorocznego wyścigu prezydenckiego urzędujący prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump tytułował kandydata Demokratów – Joego Bidena – mianem „Śpiącego Joe”. Tymczasem po dojściu Bidena do władzy, wielu zaskakuje tempo i rozmach proponowanych przez niego rozwiązań.
W konsekwencji kwietniowych restrykcji epidemicznych Miesięczny Indeks Koniunktury spadł w maju o 2,1 pkt. do poziomu 95,0 pkt.
Komunikaty prasoweSupport MRWednesday2023-01-01T13:45:39+01:00